EPN hanteert een aantal criteria en voorwaarden in het proces van Polderstroom:
Spelregels maatschappelijke doelen
- Elke inwoner van de Noordoostpolder kan een maatschappelijk goed doel aandragen. Initiatieven gelinkt aan duurzaamheid hebben een pré.
- De goede doelen kunnen tot en met 10 maart 2021 ingediend worden via het aanmeldformulier op de website. Na deze datum wordt de inschrijving gesloten.
- Uit de ingediende doelen maakt het EPN-bestuur een keuze. De drie winnende doelen worden vanaf 24 maart via de (sociale) mediakanalen kenbaar gemaakt en op de website gepubliceerd.
- Alle EPN-klanten, zowel nieuwe als bestaande klanten over het loopjaar 2021, krijgen de gelegenheid hun stem uit te brengen. Per uitgebrachte stem doneert EPN € 10,00 aan het doel naar keuze.
- De stemscore wordt maandelijks bijgewerkt en is voor een ieder zichtbaar op de website. Het gaat hierbij om een verhoudingstabel, exacte bedragen worden tussentijds niet gepubliceerd.
- In december wordt de stemming gesloten waarna begin 2022 de cheques aan de 3 doelen worden uitgereikt.
Spelregels ambassadeurs
- Verenigingen en stichtingen worden opgeroepen zich in te zetten als ambassadeur voor Polderstroom met als tegenprestatie per nieuwe klant een bijdrage voor de clubkas.
- Ambassadeurs dienen zich via het aanmeldformulier op te geven.
- Na aanmelding ontvangt de ambassadeur alle informatie ter ondersteuning van de klantenwerving.
- Per aangemelde nieuwe klant met startdatum contract uiterlijk 1 december 2021 ontvangt de ambassadeur € 15,00.
- De bijdragen, met een minimum van € 75,00 (dus 5 klanten), worden begin 2022 uitgereikt.
- Ambassadeurs dienen zelf administratie te voeren op ingebrachte nieuwe klanten. Deze administratie dient te bevatten: achternaam, adres en woonplaats desbetreffende klant. EPN ontvangt maandelijks een nieuw klantenoverzicht van Energie VanOns waarna op initiatief van de ambassadeur de nieuwe klant aan de ambassadeur toegekend kan worden.