Dit jaar nemen onderstaande bedrijven deel aan het Koploperproject:
- Bol | Van Staveren
- Jeroen Beekman Damesmode
- Level1
- MCM
- Mercatus
- NLR
- Suplacon
- Tolsma Grisnich
- vABC
- Van Wieren Special
- Waterman Onions
Na de kick-off in februari zijn de Koplopers onder begeleiding van Wietse Venema van MijnMVO en Jaap de Vries van DZyzzion aan de slag gegaan met de nulmeting. Dit gebeurde aan de hand van een bedrijfsbezoek met de DuOn-Scan en de Milieubarometer. Tijdens de workshop kregen de deelnemers de gelegenheid de resultaten van deze duurzaamheidsprofielen onderling uit te wisselen. De volgende stap in het Koploperproject is de aanbevelingen om te zetten in een praktisch actieplan, de DuOn-agenda.
Het Koploperproject
Het Koploperproject helpt bedrijven en andere organisaties om toekomstbestendig ondernemen op een praktische en structurele manier op te pakken. Het geeft helder inzicht in je sterke punten en verbeterpunten en maakt duurzaamheid meetbaar. Het Koploperproject is een initiatief van Jaap de Vries van DZyzzion. DZyzzion werkt in de Noordoostpolder samen met coöperatie Energie Pioniers Noordoostpolder en het Netwerk Energieneutraal. De coördinatie van het Koploperproject Noordoostpolder wordt gedaan door Karin Pals van het Netwerk Energieneutraal. Het traject duurt gemiddeld 9 maanden en bestaat uit een individueel adviestraject per deelnemer, gecombineerd met diverse inspirerende uitwisselingsmomenten tussen deelnemers.
Meer informatie omtrent het Koploperproject Noordoostpolder vindt u hier.